Wsparcie dla studentów
Działalność dr inż. Agnieszki Dei na rzecz studentów AMS
W latach 2015-2019, przygotowałam i zrealizowałam, trzy bardzo duże projekty stażowe „Kariera Inżyniera”, „Czas na staż “, „Czas na staż II”
w ramach funduszy UE (PO WER).
W związku z działaniami projektowymi, na pierwszą pracę od razu po studiach w charakterze stażysty, mogło liczyć łącznie aż 238 absolwentów AMS.
DZIAŁANIA NA RZECZ STUDENTÓW REALIZOWANE W PIONIE PROREKTORA DS. KSZTAŁCENIA
Projekt – Nowe Horyzonty
Aż 442 razy studenci AMS, uzyskali wsparcie finansowe na realizację poszczególnych działań:
- Szkolenia Marlins
- Zajęcia dodatkowe z technicznego języka angielskiego
- Zajęcia dodatkowe z biznesowego języka angielskiego
- Szkolenie Hypack
- Szkolenie Hydrograficzne Qinsy
- Warsztaty z języka polskiego dla niesłyszących
- Szkolenie – Radzenie sobie ze stresem
- Szkolenie – Autoprezentacja i savoir vivre
- Szkolenie – Sztuka sprzedaży
- Sfinansowano wizytę zagraniczną studentów WM do Żyliny
- Sfinansowano wizytę zagraniczną studentów WM do Szwajcarii
- Przeprowadzono szkolenia – Audytor ISO
- Przeprowadzono szkolenie oraz opłacono egzamin – Przewoźnik w transporcie drogowym
- Przeprowadzono warsztaty – Gry logistyczne „Magazyn”
- Przeprowadzono warsztaty – „Łańcuch dostaw”
- Szkolenie – Projekt Hydro
Co jeszcze zostanie zrobione (w pełni sfinansowane), dla studentów w ramach projektu Nowe Horyzonty – (na wszystkie działania przygotowano
łącznie 768 miejsc)
- Szkolenia Marlins
- Zajęcia dodatkowe z technicznego języka angielskiego
- Zajęcia dodatkowe z biznesowego języka angielskiego wraz z Certyfikatem TOEIC
- Zajęcia dodatkowe z medycznego języka angielskiego
- Szkolenie Hypack
- Szkolenie Hydrograficzne Qinsy
- Szkolenie – Radzenie sobie ze stresem
- Szkolenie – Autoprezentacja i savoir vivre
- Szkolenie – Sztuka sprzedaży
- Wizyta zagraniczna studentów
- Wizyty studyjne w Polsce
- Szkolenie – Audytor ISO
Projekt – WELCOM TO MUS
Co zostanie jeszcze zrealizowane i sfinansowane, dla studentów, w ramach projektu WELCOM TO MUS (na wszystkie działania przygotowano łącznie 310 miejsc)
- Warsztaty budowania zespołu
- Wyjścia do parku linowego
- Wyjścia do Escape Room
- Spotkania przy gotowaniu
- Wyjścia na lodowisko
Wybrane działania remontowe zrealizowane na wniosek Prorektora ds. Kształcenia, w zakresie poprawy warunków mieszkaniowych
w domach studenckich.
REMONTY PIĘTER DLA STUDENTÓW
VI PIĘTRO SDM PASAT – kompleksowy remont piętra
W roku 2018 po raz pierwszy w uczelni, wprowadzono zmiany w dotychczasowym sposobie podziału pomieszczeń w SDM-ach, co umożliwiło znaczące podniesienie standardu zamieszkiwania studentów. Koncepcja ta opiera się na zwiększeniu liczby węzłów sanitarnych, zmniejszeniu liczby użytkowników oraz gruntownej zmianie aranżacji pomieszczeń. Według tej koncepcji przebudowano:
V Piętro SDM KORAB – kompleksowy remont piętra
Pokoje studenckie:
Korytarze:
Sanitariaty
Zmiana sposobu podziału i dostępności sanitariatów. Do tej pory sanitariaty były użytkowane przez mieszkańców 4 pokoi, po zastosowaniu nowej aranżacji i podziału pomieszczeń toaleta z prysznicem przypada na dwa pokoje.
Pomieszczenie do nauki
Wsparcie aktywności naukowej, organizacyjnej i artystycznej
Promowanie działalności naukowej, organizacyjnej i artystycznej wśród studentów m.in. poprzez:
- UTWORZENIE SPECJALNEGO PROGARMU STYPENDIALNEGO DLA STUDENTÓW wspólnie z Fundacją Lechosława Bara
- Zakup wyposażenia dla kół naukowych oraz zorganizowanie pomieszczeń, w których ta działalność jest prowadzona
- Wsparcie działalności Zarządu Samorządu Studenckiego
- Wsparcie działalności Kompanii Honorowej (m.in. organizacja szkoleń dla kompanii)
- Wsparcie działalności chóru AMS
- Zachęcanie studentów do realizacji publikacji z pracownikami oraz prezentowania wyników z przeprowadzonych badań, czego wynikiem było szereg współautorskich publikacji naukowych;
- Wsparcie udziału w konferencjach naukowych, gdzie studenci prezentowali swoje artykuły i badania naukowe.
- Wsparcie wyjazdu stażowego do Włoch, dla dwóch członków koła Geodezji Kartografii (WN).
- Wsparcie wyjazdu dla studentki (WN), na rejs naukowy w ramach Baltic Maritime University
- Wsparcie merytoryczne udziału studenta w konferencji organizowanej przez Baltic Maritime University (konferencja przełożona na wrzesień)
- Promowanie wśród studentów i doktorantów udziału w międzynarodowych konferencjach
- Promowanie najlepszych absolwentów w konkursie Polskiego Związku Zarządców Statków (studenci w trzech kolejnych latach uplasowali się na czołowych pozycjach)
- Premiowanie działalności naukowej w ramach: stypendium Rektora, nagrody Rektora
Wsparcie psychologiczne dla studentów
Zorganizowano konsultacje psychologiczne.
Wsparcie aktywności sportowej wśród studentów
Działania mające na celu zwiększenie aktywności fizycznej wśród studentów, które zrealizowano:
- DODATKOWE ZAJĘCIA FAKUTATYWNE Z WF
- Przygotowano SPECJALISTYCZNE/AUTORSKIE ZAJĘCIA SPORTOWE, KSZTAŁTUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI NIEZBĘDNĘ NA STATKU – wprowadzono je do programu nauczania.
- ZAINICJOWANO I ZREALIZOWANO WSPÓLNIE z ZSS Akademii Morskiej, Bieg na milę morską (odbyły się 2 edycje biegu) –
- ZAINICJOWANO I ZREALIZOWANO WSPÓLNIE z ZSS Akademii Morskiej, – dwie edycje regat żeglarskich
- Stworzono i wyposażono m.in. SEKCJĘ NARCIARSKĄ oraz SEKCJĘ RATOWNICTWA WODNEGO.
- Doposażono sportowców w stroje reprezentacyjne
Wsparcie studenta zagranicznego
- Wspieranie działań mających na celu URUCHOMIENIE STUDIÓW ANGLOJĘZYCZNYCH w 2017r. na kierunku nawigacja i utrzymanie kierunku przez trzy ostatnie lata.
- Budowa KOMPLEKSOWEGO SYSTEMU OBSŁUGI STUDENTA ZAGRANICZNEGO.
- Stworzenie KOMPLEKSOWEGO SYSTEMU PRACY ZE STUDENTEM NIEPEŁNOLETNIM.
Działania, które wprowadzono w celu usprawniania nauczania języków obcych oraz zachęcania studentów do nauki:
- Powołano zespoły i koordynatorów spośród pracowników SNJO, dla poszczególnych wydziałów w zakresie j. angielskiego, j. niemieckiego oraz
j. hiszpańskiego w celu wypracowania programów nauczania z języka najlepiej dopasowanych do kierunku nauczania. - Organizowano DODATKOWE ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE z języka angielskiego
- Zorganizowano DODATKOWE ZAJĘCIA Z JĘZYKOWE (niemiecki, szwedzki, hiszpański)
- Wprowadzono NOWOCZESNE METODY NAUCZNIA – grywalizacja
- Zorganizowano wsparcie studentów przygotowujących się do Ogólnopolskiej Olimpiady z Języka Angielskiego (dodatkowe godziny zajęć oraz pokrycie kosztów związanych z wyjazdem).
- Przeprowadzono działania mające na celu weryfikację pracy nauczycieli akademickich, w kontekście potrzeb studentów oraz dbania o jakość kształcenia.
Uczelniane Centrum E-learningu
POWOŁANO UCZELNIANE CENTRUM E-LEARNINGU w celu wspomagania studentów w nauce
- Współtworzono kursy dla studentów pierwszego roku:
- Szkolenie biblioteczne
- Kurs BHP dla studentów I roku
- Obecnie na platformie aktywnych jest 347 kursów. W ostatnich tygodniach liczba studentów, którzy logują się na kursy w ciągu tygodnia przekracza 1300 osób.
Wsparcie nauczania przedmiotów ścisłych (Instytut Matematyki Fizyki i Chemii od 1.10.2019 jest jednostką bezpośrednio podległą Prorektorowi ds. Kształcenia)
Działania, które wprowadzono od 1.10.2019, w celu usprawniania nauczania matematyki, fizyki, chemii:
- Wprowadzono zajęcia wyrównawcze z matematyki, fizyki dla studentów wszystkich wydziałów, zgodnie z potrzebami studentów.
- Wprowadzono ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z CHEMII, dla potrzebujących studentów.
- Prowadzone są konsultacje, z zakresu wprowadzenia zmian w programach nauczania, w celu dostosowania ich do profilu absolwenta.
Działania remontowe zrealizowane na wniosek Prorektora ds. Kształcenia, w zakresie poprawy zaplecza dydaktycznego uczelni.
Przygotowano trzy dodatkowe sale dydaktyczne – budynek Szczercowa
- Zorganizowano remont szatni sportowych – Wały Chrobrego
- Stworzono nowoczesne laboratorium językowego w sali 213 (budynek WIET)
- Zorganizowano remont pomieszczenia i wymiana komputerów studenckich, komputera nauczycielskiego oraz zakup tablicy interaktywnej w sali nr 12 na Wałach Chrobrego
- Przeprowadzono remont czytelni multimedialnej w SNJO oraz doposażono ją w szereg pozycji literaturowych – studenci zyskali miejsce do nauki
w budynku