Projekty dydaktyczne

Projekty finansowane z funduszy europejskich:   

W okresie 2016-2020 w ramach pionu Prorektora ds. Kształcenia, pozyskano fundusze na realizację 9 projektów dydaktycznych, na łączną kwotę 15.176.463 zł 

Projekty zrealizowane w latach 2016-2019, dla studentów przez  dr inż. Agnieszkę Deję  (kierownik projektu)  

1. CZAS NA STAŻ (ogólnouczelniany realizowany w pionie RN  

  • Okres realizacji: 01.12.2016 – 01.12.2017
  • Głównym celem projektu było podniesienie do 31.10.2017 oczekiwanych przez pracodawców kompetencji (zwłaszcza zawodowych) wśród 86 z 90 studentów Akademii Morskiej w Szczecinie na Wydziale Inżynieryjno-Ekonomicznym Transportu (na kierunkach: Transport , Logistyka, Zarządzanie i Inżynieria Produkcji) poprzez udział tych osób w trzymiesięcznych stażach.   

Łącznie projektem objęto 82 osoby

2. CZAS NA STAŻ II (ogólnouczelniany realizowany w pionie RN   

  • Okres realizacji: 01.01.2018 – 30.09.2019
  • Głównym celem projektu było podniesienie do 31.08.2019 oczekiwanych przez pracodawców kompetencji (zwłaszcza zawodowych) wśród 132 z 146 studentów Akademii Morskiej w Szczecinie na Wydziale Inżynieryjno-Ekonomicznym Transportu (na kierunkach: Transport, Logistyka, Zarządzanie i Inżynieria Produkcji) oraz Wydziale Nawigacyjnym (na kierunkach: Transport oraz Geodezja i Kartografia) poprzez udział tych osób w czteromiesięcznych stażach.   

Łącznie projektem objęto 126 osób     

Projekt ogólnouczelniany współtworzony i koordynowany w pionie Prorektora ds. Kształcenia  – NOWE HORYZONTY   

  • Okres realizacji: 01.09.2018 – 31.07.2022
  • Głównym celem projektu jest podniesienie do 31.07.2022 jakości kształcenia oraz zarządzania w AM poprzez: a) wykształcenie na nowych kierunkach 48 absolwentów (z 80 osób przyjętych), na których jest zapotrzebowanie rynku pracy, b) podniesienie kompetencji (w tym zawodowych, poprzez zdobycie doświadczenia w pracy) przez 372 studentów AM wszystkich kierunków, c) podniesienie jakości dydaktyki w AM poprzez podniesienie kompetencji 54 osób z własnej kadry dydaktycznej i przyjęcie 20 uznanych dydaktyków z zagranicy, oraz d) podniesienie kompetencji 50 osób z kadry zarządzającej oraz wdrożenie narzędzi IT usprawniających zarządzenie uczelnią oraz informacjami o uczelni i jej ofercie.   

ZADANIA PROJEKTU :    

  1. Utworzenie nowego kierunku studiów OCEANOTECHNIKA  (powstało m.in. specjalistyczne laboratorium Oceanotechniki)  
  2. Utworzenie nowego kierunku studiów GEOINFORMATYKA  (powstało m.in. specjalistyczne laboratorium Geoinformatyki)   
  3. Realizacja zajęć przez WYKŁADOWCÓW Z ZAGRANICY
  4. Podnoszenie KOMPETENCJI STUDENTÓW 
  5. Realizacja STAŻY 
  6. Podnoszenie KOMPETENCJI KADRY DYDAKTYCZNEJ 
  7. Podniesienie jakości narzędzi informatycznych służących do ZARZĄDZANIA UCZELNIĄ 
  8. Podnoszenie KOMPETENCJI KADRY KIEROWNICZE 

Projekt ogólnouczelniany  współtworzony i wspomagany przez pion Prorektora ds. Kształcenia   

AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI (ogólnouczelniany koordynowany przez WIiT   

Głównym celem projektu jest podniesienie do 31.07.2023 jakości kształcenia oraz zarządzania w AM poprzez: a) wykształcenie na nowym kierunku oraz nowych specjalnościach 58 absolwentów (z 80 osób przyjętych do projektu), na których jest zapotrzebowanie rynku pracy, b) podniesienie kompetencji zwłaszcza zawodowych, poprzez zdobycie doświadczenia w pracy przez 4 z 5 studentów AM z kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, c) podniesienie jakości dydaktyki w AM poprzez wdrożenie narzędzi IT usprawniających zarządzenie uczelnią oraz informacjami o uczelni i jej ofercie.    

ZADANIA:  

  1. Utworzenie nowego kierunku II st. OCEANOTECHNIKA (powstanie II specjalistyczne laboratorium Oceanotechniki)
  2. Utworzenie na kierunku Informatyka I st. nowej specjalności TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE (powstaną specjalistyczne laboratoria.
  3. Utworzenie na kierunku Logistyka I st. nowej specjalności LOGISTYKA TURYSTYKI WODNEJ (zakupiono m.in. specjalistyczne oprogramowanie)
  4.  STAŻE dla STUDENTÓW 
  5. INFORMATYZACJA UCZELNI   

Inne projekty dydaktyczne wspomagane przez pion Prorektora ds. Kształcenia  

  • MELES – More Entrepreneurial Life at Europea Life at European Schools
  • Surveying & MARiTime internet of thingS EducAtion (SMARTSEA)
  • Academic Business Coach – MELES 2.0 (ABC MELES 2.0) 
  • More entrepreneurial life at Bangladeshi Universities (MELBU 
  • PROmoting MEnTal HEAlth at Sea (PROMETHEAS)