Wsparcie dla studentów

Działalność dr inż. Agnieszki Dei na rzecz studentów AMS   

W latach 2015-2019, przygotowałam i zrealizowałam, trzy bardzo duże projekty stażowe „Kariera Inżyniera”, „Czas na staż “, „Czas na staż  II”  
w ramach funduszy UE (PO WER). 
   

W związku z działaniami projektowymi, na pierwszą pracę od razu po studiach w charakterze stażysty, mogło liczyć łącznie aż 238 absolwentów AMS.  

DZIAŁANIA NA RZECZ STUDENTÓW REALIZOWANE W PIONIE PROREKTORA DS. KSZTAŁCENIA

 Projekt  – Nowe Horyzonty      

  442 razy studenci AMS, uzyskali wsparcie finansowe na realizację poszczególnych działań:      

  1. Szkolenia Marlins 
  2. Zajęcia dodatkowe z technicznego języka angielskiego
  3. Zajęcia dodatkowe z biznesowego  języka angielskiego
  4. Szkolenie Hypack
  5. Szkolenie Hydrograficzne Qinsy
  6. Warsztaty  z języka polskiego dla niesłyszących
  7. Szkolenie – Radzenie sobie ze stresem 
  8. Szkolenie – Autoprezentacja i savoir vivre
  9. Szkolenie – Sztuka sprzedaży
  10. Sfinansowano wizytę zagraniczną studentów WM do Żyliny 
  11. Sfinansowano wizytę zagraniczną studentów WM do Szwajcarii
  12. Przeprowadzono szkolenia  – Audytor ISO
  13. Przeprowadzono szkolenie oraz opłacono egzamin – Przewoźnik w transporcie drogowym
  14. Przeprowadzono warsztaty – Gry logistyczne „Magazyn”
  15. Przeprowadzono warsztaty – „Łańcuch dostaw”
  16. Szkolenie – Projekt Hydro  

Co  jeszcze zostanie zrobione (w pełni sfinansowane),  dla studentów  w ramach projektu Nowe Horyzonty – (na wszystkie działania przygotowano

łącznie 768 miejsc)

  1. Szkolenia Marlins 
  2. Zajęcia dodatkowe z technicznego języka angielskiego
  3. Zajęcia dodatkowe z biznesowego języka angielskiego wraz z Certyfikatem TOEIC
  4. Zajęcia dodatkowe z medycznego języka angielskiego
  5. Szkolenie Hypack
  6. Szkolenie Hydrograficzne Qinsy
  7. Szkolenie – Radzenie sobie ze stresem 
  8. Szkolenie – Autoprezentacja i savoir vivre
  9. Szkolenie – Sztuka sprzedaży
  10. Wizyta zagraniczna studentów 
  11. Wizyty studyjne w Polsce
  12. Szkolenie  – Audytor ISO 

Projekt  – WELCOM TO MUS  

  Co  zostanie jeszcze zrealizowane i sfinansowane, dla  studentów, w ramach projektu  WELCOM TO MUS (na wszystkie działania przygotowano łącznie 310 miejsc)  

  1.  Warsztaty budowania zespołu
  2. Wyjścia do parku linowego
  3. Wyjścia do Escape Room
  4. Spotkania przy gotowaniu
  5. Wyjścia na lodowisko   

 Wybrane działania remontowe zrealizowane na wniosek Prorektora ds. Kształcenia, w zakresie poprawy warunków mieszkaniowych 
w domach studenckich.    

REMONTY PIĘTER DLA STUDENTÓW 

  

VI PIĘTRO SDM PASAT – kompleksowy remont piętra   

W roku 2018 po raz pierwszy w uczelni, wprowadzono zmiany w dotychczasowym sposobie podziału pomieszczeń w SDM-ach, co umożliwiło znaczące podniesienie standardu zamieszkiwania studentów. Koncepcja ta opiera się na zwiększeniu liczby węzłów sanitarnych, zmniejszeniu liczby użytkowników oraz gruntownej zmianie aranżacji pomieszczeń. Według tej koncepcji przebudowano:  

 

V Piętro SDM KORAB – kompleksowy remont piętra    

 Pokoje studenckie:  

 

 Korytarze:  

  

Sanitariaty   

Zmiana sposobu podziału i dostępności sanitariatów. Do tej pory sanitariaty były użytkowane przez mieszkańców 4 pokoi, po zastosowaniu nowej aranżacji i podziału pomieszczeń toaleta z prysznicem przypada na dwa pokoje.  

Pomieszczenie do nauki   

 

 Wsparcie aktywności naukowej, organizacyjnej i artystycznej     

Promowanie działalności naukowej, organizacyjnej i artystycznej wśród studentów  m.in. poprzez:   

  1. UTWORZENIE SPECJALNEGO PROGARMU STYPENDIALNEGO DLA STUDENTÓW wspólnie z Fundacją Lechosława Bara  
  2. Zakup wyposażenia dla kół naukowych oraz zorganizowanie pomieszczeń, w których ta działalność jest prowadzona 
  3. Wsparcie działalności Zarządu Samorządu Studenckiego
  4. Wsparcie działalności Kompanii Honorowej (m.in. organizacja szkoleń dla kompanii)
  5. Wsparcie działalności  chóru  AMS 
  6. Zachęcanie studentów do realizacji publikacji z pracownikami oraz prezentowania wyników z przeprowadzonych badań, czego wynikiem było szereg współautorskich publikacji naukowych;
  7. Wsparcie udziału w konferencjach naukowych, gdzie studenci prezentowali swoje artykuły i badania naukowe.  
  8. Wsparcie wyjazdu stażowego do Włoch, dla dwóch członków koła Geodezji Kartografii (WN).
  9. Wsparcie wyjazdu dla studentki (WN), na rejs naukowy w ramach Baltic Maritime University
  10. Wsparcie merytoryczne udziału studenta w konferencji organizowanej przez Baltic Maritime University (konferencja przełożona na wrzesień)
  11. Promowanie wśród studentów i doktorantów udziału w międzynarodowych konferencjach 
  12. Promowanie najlepszych absolwentów w konkursie Polskiego Związku Zarządców Statków (studenci w trzech kolejnych latach uplasowali się na czołowych pozycjach)
  13. Premiowanie działalności naukowej w ramach: stypendium Rektora, nagrody Rektora 

Wsparcie psychologiczne dla studentów    

Zorganizowano konsultacje psychologiczne.  

Wsparcie aktywności sportowej  wśród studentów 

 Działania mające na celu zwiększenie aktywności fizycznej wśród studentów, które zrealizowano:     

  1.  DODATKOWE ZAJĘCIA FAKUTATYWNE Z WF
  2. Przygotowano SPECJALISTYCZNE/AUTORSKIE ZAJĘCIA SPORTOWE, KSZTAŁTUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI NIEZBĘDNĘ NA STATKU  – wprowadzono je do programu nauczania.
  3. ZAINICJOWANO I ZREALIZOWANO WSPÓLNIE  z ZSS Akademii Morskiej,  Bieg na milę morską (odbyły się 2 edycje biegu)   – 
  4. ZAINICJOWANO I ZREALIZOWANO WSPÓLNIE z  ZSS Akademii Morskiej,  – dwie edycje regat żeglarskich 
  5. Stworzono i wyposażono m.in. SEKCJĘ NARCIARSKĄ oraz SEKCJĘ RATOWNICTWA WODNEGO.
  6. Doposażono sportowców w stroje reprezentacyjne 

Wsparcie  studenta zagranicznego  

  1. Wspieranie działań mających na celu URUCHOMIENIE STUDIÓW ANGLOJĘZYCZNYCH w 2017r. na kierunku nawigacja i utrzymanie kierunku przez trzy ostatnie lata. 
  2. Budowa KOMPLEKSOWEGO SYSTEMU OBSŁUGI STUDENTA ZAGRANICZNEGO.
  3. Stworzenie KOMPLEKSOWEGO SYSTEMU PRACY ZE STUDENTEM NIEPEŁNOLETNIM   

 

Działania, które wprowadzono w celu usprawniania nauczania języków obcych oraz zachęcania studentów do nauki:    

  1. Powołano zespoły i koordynatorów spośród pracowników SNJO, dla poszczególnych wydziałów  w zakresie j. angielskiego, j. niemieckiego oraz
    j. hiszpańskiego w celu wypracowania programów nauczania 
    z języka najlepiej dopasowanych do kierunku nauczania.
  2. Organizowano DODATKOWE ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE z języka angielskiego 
  3. Zorganizowano DODATKOWE ZAJĘCIA Z JĘZYKOWE (niemiecki, szwedzki, hiszpański)
  4. Wprowadzono NOWOCZESNE METODY NAUCZNIA – grywalizacja 
  5. Zorganizowano wsparcie studentów przygotowujących się do Ogólnopolskiej Olimpiady z Języka Angielskiego (dodatkowe godziny zajęć oraz pokrycie kosztów związanych z wyjazdem).
  6. Przeprowadzono działania mające na celu weryfikację pracy nauczycieli akademickich, w kontekście potrzeb studentów oraz dbania o jakość kształcenia. 

 Uczelniane Centrum E-learningu   

POWOŁANO UCZELNIANE CENTRUM E-LEARNINGU w celu wspomagania studentów w nauce   

  • Współtworzono kursy dla studentów pierwszego roku:  
  • Szkolenie biblioteczne
  • Kurs BHP dla studentów I roku  
  • Obecnie na platformie aktywnych jest 347 kursów. W ostatnich tygodniach liczba studentów, którzy logują się na kursy w ciągu tygodnia przekracza 1300 osób.   

 Wsparcie nauczania przedmiotów ścisłych (Instytut Matematyki Fizyki i Chemii od 1.10.2019 jest jednostką bezpośrednio podległą Prorektorowi ds. Kształcenia)  

Działania, które wprowadzono od 1.10.2019, w celu usprawniania nauczania matematyki, fizyki, chemii:  

  1. Wprowadzono zajęcia wyrównawcze z matematyki, fizyki dla studentów wszystkich wydziałów, zgodnie z potrzebami studentów
  2. Wprowadzono ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z CHEMII,  dla potrzebujących studentów.
  3. Prowadzone są konsultacje, z zakresu wprowadzenia zmian w programach nauczania, w celu dostosowania ich do profilu absolwenta.  

 Działania remontowe zrealizowane na wniosek Prorektora ds. Kształcenia, w zakresie poprawy zaplecza dydaktycznego uczelni.  

  Przygotowano trzy dodatkowe sale dydaktyczne –  budynek Szczercowa    

  1. Zorganizowano remont szatni sportowych – Wały Chrobrego
  2. Stworzono nowoczesne laboratorium językowego w sali 213 (budynek WIET) 
  3. Zorganizowano remont pomieszczenia i wymiana komputerów studenckich, komputera nauczycielskiego oraz zakup tablicy interaktywnej w sali nr 12 na Wałach Chrobrego
  4. Przeprowadzono remont czytelni multimedialnej w SNJO oraz doposażono ją w szereg pozycji literaturowych – studenci zyskali miejsce do nauki
    w budynku